tisdag 18 maj 2010

Breaking TV.


Breaking Bad är det bästa som går på TV just nu. Bland det bästa som någonsin har visats på TV. Förmodligen bland det bästa som kommer sändas också.

Det är en slow-burning serie som inte trappar upp tempot alltför ofta. Dock när den väl gör det så är det helt enastående. Avsnittet "One Minute" som visades för några veckor sedan kan ha en av det mest spänningsfylla scener jag någonsin sett på TV. Jag gillar inledningen till IGNs review av "One Minute" som pretty much sums it up:

If you didn't watch this episode, if you haven't been watching Breaking Bad up to this point, everyone who has been pities you. This was dynamite. This was TV at its best. Screw the island and Losties. Go to hell, J.R., no one cares who shot you.
Det går verkligen inte att understryka detta nog. Breaking Bad är det bästa just nu.

T.o.m bättre än Lost. Detta kommer från en Lost-fan. Allting med serien är helt mästerfullt gjort. Från alla (Och jag menar verkligen ALLA) skådespelare till manusförfattare; alla gör ett grymt jobb med denna serie. Varenda liten scen är en fröjd att se på, både för ögat och örat. Karaktärerna... ÅH, det är t.o.m bättre än House när det gäller karaktärsutveckling. And that is saying something. Fuck it, jag gör inte detta rättvisa.

If you're not watching.
Fucking do it.
Now.

(Som ni märker så har jag precis sett klart på det senaste avsnittet och vill bara få ur mig hur underbar den är \o.)