onsdag 21 oktober 2009

Nya Guldkorn del 2!

HEHE! <0


2 Nya komedier som är nya för säsongen är också värda att kolla in, spec den ena; Community. Den handlar om en advokat som är tvungen att gå om sin utbildning för att få komma tillbaka och ljuga i rätten igen. Stundtals hysteriskt rolig och alltid med glimten i ögat. Och för att inte tala om den mångfald av helt galna och underbara karaktärer. Så denna rekommenderas.

Den andra av de 2 nya, som tillsammans med Modern Family bildar ABCs onsdags-komedi kväll, är The Middle. Jag vet inte riktigt vart jag står med denna om jag ska vara ärlig. Visst, den är rätt gullig och emellanåt riktigt rolig, men jag vet inte om den har det som gör att den räcker ända fram... Alltid ett plus i och för sig att Janitor från Scrubs är med som fadern i familjen, och lägger till en extra liten dimension som man bara måste gilla. Men ja, som sagt, jag ska avvakta med denna och ser vart den hamnar innan jag verkligen kan rekommendera eller annat med den.

Nästa serie till rakning, är Family Guy-skaparen Seth MacFarlanes nästa serie till sin portfölj; The Cleveland Show. Tillsammans med American Dad, Family Guy och Simpsons är detta Foxs söndags-extravaganza av tecknade komedier. Serien känns lite svag till en början och behöver verkligen backningen av de andra tre stora för att ta in publiken. Serien handlar om Cleveland som för de som inte vet, har flyttat ifrån Quahog och familjen Griffin i Family Guy, och dragit till sin hemstad och fastnar där. Jag har varit en av dem som inte alltid tyckt att Cleveland vart den roligaste av karaktärerna i FG, och det är han inte här heller. Den karaktär som fastnat mest för mig är hans granne(som även är en stor björn) Tim. Hans brytning och sätt att prata gör en bara helt glad och varm inombords. Även fast detta är en spin-off från FG så finns fortfarande flera randomscener som bara FG teamet kan komma på. Om än inte lika bra som i orginalet så finns dem där och är riktigt roliga emellan åt. Första avsnittet av serien var verkligen inte bra, men allteftersom så har serien kommit igång och börjar ta sig. Hoppas att den fortsätter på detta spår!

Den sista av de nya serierna som jag ska tipsa om är Bored To Death, som tvärtemot vad namnet säger är helt underbar. Jason Schwartzman(The Darjeeling Limited) spelar en författare som har problem att skriva sin andra bok, och kommer på idén att jobba extra som privatdetektiv! Till sin hjälp har han sin bäste vän Ray(Zach Galifianakis) och även sin chef George(Ted Danson). Denna HBO-serie, är urgullig och väldigt underhållande. Galifianakis(The Hangover) är lysande i rollen som Ray och Danson gör en helt underbar George. Denna serie är ett måste att se.


So... WATCH IT! <0