torsdag 8 oktober 2009

This is CNN!

Nu har i princip alla serier kommit igång och börjar väl bli dax att dra en genomgång av allt jag sett. :>

Självfallet börjar jag med den bästa, och den är fortsatt verkligen den bästa serien; House.
Efter förra säsongens säsongs avslutning som slutade(akta den meningen) med bland de värsta plot-twists jag sett på ett bra tag och att House själv checkar in sig på ett mentalsjukhus, var längtan stor efter den nya säsongen.
Premiären gjorde nog ingen besviken. Dubbelavsnittet som drog igång denna säsong var mästerlig. En 1h30m lång hylling till Gökboet kan den ses som. Det var verkligen intressant att se hur House gick från rebellisk nykomling till att gå upp en scen och rimma hiphop verser. :D
Det enda som jag såg som ett litet orolighetsmoment efter den premiären var hur han skulle bete sig i närhet av sitt gamla jobb på Princeton Plainsboro. Men det har sköts väldigt bra måste jag säga.
Det senaste avsnittet, med James Earl Jones(Darth Vader eller "This is CNN"-Mannen ;>) i rollen som en diktator var ett av de bättre avsnitten i hela serien, även fast Jones kunde fått vara med lite mera. Med Chase och Cameron tillbaka i teamet, fick man en liten nostalgi känsla när original crewet var samlat. Det var verkligen ett mycket bra avsnitt, plus en avslutning som fick Chases' karaktär att utvecklas något enormt.


Detta är precis varför man ser på House. Karaktärerna. Att följa deras ups and downs, och se dem utvecklas genom seriens gång är bland det bästa som finns att se på.
Ser ni inte på House så är det fan god tid att ni gör det! >:@

Imorrn ska jag försöka skriva om nån mer serie! Until then... \o.