lördag 7 januari 2012

Wild Card Weekend! Dag 1!

Nu jävlar! Ikväll börjar det! Slutspelet i NFL!
Först ut ikväll är Bengals - Texans, och efter det så är det Lions - Saints.
Let the speculation begin!

Den första matchen kan jag verkligen inte se vem som vinner. The Battle of The Rookie QBs. Om Texans RBs Foster och Tate får gå loss på Bengals så kan det bli en rätt lätt seger för Texans. Men, får Bengals stopp på Texans running game, då kan det bli svårt för rookie QBn Yates att få spinn på maskinen. Visst har han hjälp av super recievern Johnson, men Bengals rookie QB Dalton har varit väldigt stabil under sitt första år, och om man ser QB vs QB så är Dalton rätt mycket bättre. Texans DEF har dessutom gått från ha varit rätt mediokert förra året till att ha gått upp i top på ranking under ledning av nya kordinatorn Wade Philips.
Det kan verkligen gå hur som helst, men jag ger nog en liten fördel åt Texans som gör sin franchise första slutspels match! Men det ska bli väldigt intressant!


Den andra matchen för kvällen har möjlighet att bli en riktig shootout mellan Detroit Lions och New Orleans Saints. 2 sjukt bra QBs i Stafford och Brees, och 2 halvdana försvar. Saints BORDE vinna detta dock. Så bra som Brees har varit denna säsongen, så är det väl bara Rodgers som har varit bättre. Ända sättet att slå Saints i deras dome, är att slå ner på takten genom ett stabilt running game. Men det har inte Detriot, så de måste fight fire with fire lite grann och även fast de har Stafford och Megatron tror jag inte att det räcker. De har en chans, men den är inte så stor skulle jag säga.
Jag har ju Saints som tips att gå till NFC Championship matchen mot mina Packers, och då måste de ju vinna här :D!
Men det kommer bli många poäng, det kan jag garantera!


Mitt slutspelstips ser ut som följande:
Texans vinner mot Bengals
Saints vinner mot Lions
Giants vinner mot Falcons
Steelers vinner mot Broncos(TEBOW TIME!)

det ger då följande Divisional Round:
Ravens vinner mot Texans
Steelers vinner mot Patriots
Packers vinner mot Giants
Saints vinner mot 49:ers

Championship round som jag inte vågar/kan tippa:
Packers - Saints
Ravens - Steelers

Fortsättning följer imorrn! Cya then! :>