måndag 8 juni 2009

E3 !

Denna spelmässa som har varit på semester de senaste åren känns det som. Men som iår skulle komma tillbaka till sin forna glans. Och som den gjorde det.


Nintendos press konferans var lika händelsefattig och tråkig som förra året(alltså helt värdelös). Dock hade de små guldkorn där i smeten. Ett nytt Metroid, Zelda och 2 Mario spel, gör nog Hxcfansen glada iaf.

Sony... Nu ska det ju tilläggas att jag har en 360, och är lite utav en xbot. Men herregud vilken presskonferans de hade. Jag ska säga att jag blev JÄVLIGT taggad på att köpa en PS3a när man såg på deras exklusiva lista på kanon spel. God of War III, Ratchet and Clank, och inte att missa det helt underbart snygga Uncharted 2: Among Thieves, är bara några av deras kanonlista på spel. Sedan visade de upp sin version av Nintendos motion controller. Den ser ut som en deodorant rollon stick, jävligt ful, men cool none the less. Rätt häftigt techdemo, som verkligen sopade banan av Wiis Motion Control Plus.
Men varför ängnade de halva tiden av presentationen till att visa upp saker för PSP och PS2an för?! Ingen bryr sig :|. Okej de visade upp en ny variant av PSP; Go. helt sjukt prissatt dock, 249.99 usd. För det priset kan man ju köpa en Wii eller en Arcade version av en x360, skärp er Sony.
Men all in all, en bra presentation av Sony som levde mycket på sin sjuka spel lineup.

Microsoft var först ut av de 3 stora och var verkligen på hugget. Deras spel lineup var ju jävligt bra den med, dock inte så många konsoll exklusiva dunder-hitar som du hittade hos Sony. Men de hade ett äss uppe i rockärmen. Project Natal, som är jobbnamnet på detta projekt visar upp nästa steg inom spelbranchen. Där behöver du inte någon kontroll av något slag, förrutom din egna kropp och röst. Det var verkligen en häftig sak då man fick se de måla en tavla genom att vifta med armarna lite. :D
Microsofts hela konferans var den bästa av de 3 måste jag säga. På grund av att de höll ett högt tempo under hela presentationen och Project Natal som var helt otroligt.

När jag i lördags lyssnade på senaste Invisible Walls på Gametrailers då de summerade ihop de 3 presskonferanserna, så vart jag lite överraskad över att alla förrutom "Grumpy" tyckte att Sony var helt överlägset. Själv säger jag ju att Microsofts va bäst, men det är ju min synpunkt... kanske Xboten i mig som smyger fram o spökar...

Annars fanns det några andra guldkorn på E3. Splinter Cell: Conviction ser helt spårat bra ut, och ser verkligen fram emot att testa det. Samma sak med Assassin's Creed 2. Sen är jag lite intresserad av Need for Speed: SHIFT också. Det ser inte helt dumt ut, med första persons läget som sin största fokus.

OH SHI-! Glömde nästan att nämna Left4Dead 2 också! Det ser lite sisådär ut just nu, men det är ju ett halvår kvar tills det kommer så de hinner polera och finslipa på det ett bra tag till!

OH SHI- nr.2! HUR kunde jag glömma bort det bästa spelet av alla?! Modern Warfare 2 visades upp för första gången, och det såg helt fantastiskt ut. Snöskoter sekvensen kan nog bli årets höjdpunkt i hela gamingvärlden! Can't fucking wait for it...

Mycket att se fram emot i vinter och 2010, med andra ord!